Guida in Cucina – Parte 4. Disposizione. La cucina Dritta o Lineare

Guida in Cucina – Parte 4. Disposizione. La cucina Dritta o Lineare

[Ad_1]

The straight or linear kitchen or on a single wall.

For a solution of this type it is important to study a layout that is both comfortable and functional.

The straight kitchen, if it is very large, must be well designed otherwise we will have to do the New York marathon just to prepare breakfast! Given that ergonomics must always be in the first place, it must be designed well.

And if space is small? Same thing! Even in a small kitchen it is important to have a table top for preparing meals and for storing food and dishes, at least for everyday use.

Being able to insert the pantry column to have food or crockery at your fingertips is a great convenience. When this becomes difficult due to a space problem, the pantry will be studied in another way, always maintaining the fundamental requirement of functionality.

🔺 Keep in mind that household appliances (fridge, oven, dishwasher) have very precise measurements and cannot be reduced to “size”. In the case of serving, the “oversize” we can play with other elements!

➡ THEN …

Let’s say that a good arrangement is generally structured as follows:

  • Free-standing refrigerator or fridge column
  • Oven column or alternatively oven under the hob
  • Pantry column … if possible!
  • Washing area
  • Dishwasher
  • Cooking area

drawing and project of a linear kitchen designed in plan designed by internoventi empoli

PROJECT IN LINEAR KITCHEN

This kitchen had to be inserted into a 360.00 cm niche overlooking the living area.

🔹The request of this young couple was to have a kitchen with a “clean” line without visible elements.

“It had to be a kitchen that didn’t cook”

Per questo abbiamo scelto di inserire il frigo in colonna e la cappa nel pensile anziché a vista. La scelta del frigo è stata dettata anche dallo spazio, il frigorifero da libera installazione è più ingombrante rispetto a quello da incasso.

La richiesta del forno  in colonna è stata approvata subito anche da noi, nonostante potesse togliere spazio al piano di lavoro ci dava l’opportunità di poter sfruttare l’alta inferiore e superiore della colonna come dispensa per alimenti e la possibilità di inserire sotto il piano cottura una base da 90,00 cm con 2 cassetti ed 1 cestello porta-pentole.

😉 ” Quando non è possibile inserire la colonna dispensa le ante della colonna forno sono utili per stoccaggio stoviglie e alimenti”

E’ stata inserita una base da 90,00 cmsotto-lavello con 2 cestelli con le pattumiere per la raccolta differenziata. Il lavello con 1 vasca con il gocciolatoio è stata una buona scelta, il gocciolatoio può essere sfruttato come piano d’appoggio per la preparazione di cibi.

Lo spazio sopra la lavastoviglie fra il lavello ed il piano cottura di 70,00/75,00 cm circa sarà lo spazio di lavoro e la zona d’appoggio. 🤔 “Dove metto la macchina da caffè” … Ecco trovato il posto!

Abbiamo inserito i pensili alti con anta liscia per una soluzione lineare come se fosse una parete attrezzata (parete-armadio) piuttosto che una cucina. I pensili alti sono utili anche per il contenimento in una cucina di piccole dimensioni.

Per l’apertura di basi e pensili abbiamo eliminato le maniglie “troppo cucina” e scelto la gola.

E’ stato richiesto di  inserire il pensile scolapiatti più per “l’abitudine” di riporre piatti e bicchieri in una certa maniera che per l’uso, avendo la lavastoviglie. OK! accettato!

La cappa di aspirazione è stata inserita a scomparsa nel pensile e non a vista proprio per l’idea iniziale di una “cucina non cucina”

👉🏻 Nonostante le spazio a disposizione non fosse grandissimo, siamo riuscite ad inserire tutto quello che i nostri clienti ci avevano richiesto, rispettando le loro esigenze e mantenendo i principi di funzionalità ed estetica!

😁 La soluzione è stata accettata dai nostri ragazzi con entusiasmo.

This is the study for a straight kitchen design, we know that design must always respect certain rules and above all the needs of the customers.

IamoWe hope to have been of help to you … As always, we are waiting for you in the store or look for our contact details in the “contacts” section

In the next article ➝ The corner kitchen

Related articles ⬇︎

Kitchen Guide – Part 3. Introduction to Kitchen Layout

Kitchen Guide – Part 2. Functionality and Ergonomics

Kitchen Guide – Part 1. Electrical and plumbing measurements and systems

Source link

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *